Je kan werken met een papiertje per dag of per activiteit maar alles op één A4 zetten is dan weer wat overzichtelijker. Misschien passeer je nog ergens een andere winkel waar je iets moest kopen en dan kan je snel terugvinden wat dat is.
Alle inkopen die je nodig hebt vind je niet altijd in één en dezelfde winkel. Zet ze daarom per winkel. In je vertrouwde supermarkt staat alles in een bepaalde volgorde. Noteer het dan ook in die volgorde.
Sommige voedingswaren koop je misschien liever op de markt of in de natuurwinkel. Een aparte kolom dus. De voedingswaren of dranken die je heel regelmatig nodig hebt kan je eventueel nog eens apart zetten. Dan heb je nog: bakker, slager, apotheek, drogist, doe-het-zelf-winkel, schoolbenodigdheden, … om maar wat te noemen, maar evengoed plaats je grotere of duurdere aankopen in een kolom ‘Later’ of ‘On hold’. Op een to-do-lijst horen natuurlijk ook kolommen ‘Te doen’ en eventueel ook ‘Aan denken’ of ‘Niet vergeten’.
Vernieuw pas je to do-lijst als je al veel hebt kunnen afvinken want dat geeft je een trots gevoel. Te betalen facturen of andere te regelen documenten kan je op de uiterste datum steken in je agenda.